2013. június 22., szombat

Telefon

Gondolom sokan vettetek már életetekben új mobilt, szolgáltató válogatja, hogy mit kérnek azért, hogy a legújabb telefonokat elvihesd. Itt sem megy máshogy, megvan, hogy melyik cég áll veled szóba legkönnyebben. Ugyan az itt élő barátaim eltérő véleményen vannak, hogy szolgáltatás szinten melyik a legjobb, hosszas mérlegelés után besétáltam az egyikhez. Nem kérnek semmi extrát, útlevelet/személyit, kell bankkártyádnak lennie, amit megterhelnek kerek 1 fonttal (így csekkolják, hogy egyáltalán van rajta pénz), amit vissza is adnak.
Ott állok az üzletben, kinéztem a telefont, jött is az eladó, már kezdhetjük is írni a hűségszerződést. Feltette a szokásos keresztkérdéseket,mit dolgozok hol lakok, mióta lakok ott, családi állapot stb. A telefon maga nem lett volna drága (47 font köröl volt), csak az általam megadott paraméterek alapján kértek volna 100 font előleget pluszba (amit fél éven keresztül jóváírnak). Ekkor jött az elfehéredés, annyi pénz bizony nincs most a kártyán. Ciki van, mondtam a hölgynek, ez így nem pálya. Semmi baj, jöjjek vissza amikor elég pénz lesz a kártyámon (kissé megalázó hangnemben, gúnyos vigyorral mondta). Én ugyan vissza nem megyek ezek után. Pár nappal később hosszasan beszéltem egy barátommal, aki kifejtette, hogy miért csináltam rosszul a dolgot, ha rá hallgatok menjek be az általa javasolt céghez, ott biztos nem lesz gond. Vigyek magammal minden okosságot (fizetéspapír, munkáltatói igazolás stb) akkor át fogok menni az elbíráláson ráadásul ennek a cégnek érdeke, hogy eladja a telefonokat (kapnak jutalékot).
Másnap kerestem a környéken egy ilyen boltot, épp teltház volt és fejetlenség, de kedvesen ott marasztaltak. Összesen 3 ügyintéző dolgozott, több ügyféllel foglalkoztak egyszerre (amíg várni kellett valamire, addig foglalkoztak egy másikkal). Szimpatikus hozzáállás, várunk akkor. Engem is elkaptak pár mondatra, hogy mit szeretnék venni, milyen előfizetéssel (le vannak szerződve gyakorlatilag mindenkivel). Elkezdtem mondani az úriembernek, hogy milyen papírokat hoztam magammal, fel perc után leintett, és belekérdezett a dolgokba (dolgozok, kapok fizetést, érvényes bankkártya, más nem érdekelte), jó válaszokat hallva megkért, hogy üljek le, amint látom elfoglaltak, de igyekeznek minél előbb velem is foglalkozni.
Nagy nehezen sorra kerültem, akkor lássunk neki, itt is eljutottunk arra a pontra, hogy hol és mióta lakok azon a címen. Őszintén válaszoltam neki, mire visszakérdezett, hogy előtte hol laktam. Természetesen otthon, Magyarországon. Magyarországon? Magyar vagyok? Úgy bizony, netán probléma? Dehogy probléma válaszolta, csak eszébe jutott a pálinka (kicsit kirázta a hideg). Elég hangosan elröhögtem magam rajta, szinte biztos, hogy valami kerítésszaggatóval mérgezték. Vissza a telefon témára, ezt így nem fog átmenni az elbíráláson... Nagy sóhaj, akkor köszönöm szépen, várok még pár hónapot. Épp álltam volna fel a széktől, erre megragadja a karom, ne siessek annyira. Körbenézett, lazán átírta, 3 éve lakok azon a címen, vigyorog, így már át fog menni. Jah, hogy ilyen lazán is lehet kezelni a dolgokat! Fülig érő vigyorral siettem ki a boltból a csúcskategóriás telefonnal, nehogy meggondolják magukat.
Halkan megjegyzem, havonta 29 fontot fizetek összesen a szolgáltatásért, amiben benne van a telefon törlesztése, korlátlan hívás bármelyik hálózatban (nyilván csak angol telefonszámokról beszélünk), korlátlan sms küldés és 750 Mb internet. Mióta megvan a telefon nem ritka, hogy 2 órát vagyok vonalban valakivel, mert minek kapkodni. :-)

1 megjegyzés: